Selasa, 31 Ogos 2010

PERSIAPAN RAYA N..BABY...

Dicatat oleh wuzz_in di 9:21 PTG 1 ulasan Pautan pada catatan ini
Salam..

Lama sungguh tak nulih,ek?Takde kesempatan sebenarnya.Keje banyak (sebab tangguh2).Padan muka diriku. :p
Kalian dah buat persiapan raya?Baju raya udah?Kueh mueh udah? Tahun ni saya tak berbelanja besar pon. Alkisahnya baju Afiq masih banyak yg tak sempat pakai sebab besar sangat dulu.Jadi raya ni baru nak pakai.Bujang kurus saya itu memang banyak baju besar2 belaka.Baju saya tahun ni memula jahit, tetiba saya tak dapat menerima hakikat betapa gemuknya saya dalam baju tu, so saya pi beli yang siap punya. Yang dah jahit saya diam2 sorok bawah mesin jahit buat kain buruk dilain hari.kekeke..

Kueh pon saya tak beli banyak.Tahun lepas ratus2 jugaklah habis membeli kuih2 ni.Pastu tak lah sesedap mana. Ingatkan sedap sangat.Jadik tahun ni saya naked eh nekad buat kuih sendiri sebab Afiq dah besar walaupon perut maknya laaagilah besar .Jadi setakat ni saya berjaya lah buat biskut2 ni, walaupon taklah banyak..

1. Semperit (sedapnya lah saya rasa, siap dah abes saya melantak sebekas.hihi)
2. Sarang semut-koko (pon sedap, dahla senang gila nak buat)
3. Sarang semut-biasa
4. Cornflake madu
5. Biskut arab
6. Chocolate chip oatmeal(tak berapa sedap, nasib wat sikit!hihi)

And more to come.Hopefully dapatlah tambah lagi sebab jenisnya banyak tapi sumer sikit2 jer..saya je makan dah nak abes sebalang.kekeke..sume sebab tak mo kempunan time pantang nanti.hihi

Baju raya Afiq tahun ni agak sukses saya menjahitnya.Kemas lah berbanding tahun lepas yang macam aper kan.Maklumlah first time jahit baju lelaki.alasan sebenarnya..kiki .

Tapi En Suami punya baju fail..kalu lulus pon kire cukup makan jer..jahitan kemas dah, tapi saiz plak tak betol.Geram betul!.Harap2 tahun depan suksesslah.Sian lakiku baju raya sendat semacam jer.hihi..

Persiapan baby yang saya macam agak2 fenin..semalam pi lah tengok2 baju baby Afiq dolu.Ya Ampun...banyaknya bertaik lalat..teruknya lah saya ni..dah lah saya takde beli apa pon utk 2nd baby ni..yang sukses dah siap sarung tilam n bantal jer..adoilah..sory baby yer..nanti mak beli baju yang cantik punyer! bila dah besar sikit, ok?Masa kecik2 ni pakai jerlah baju abang mung yang dah ditelan zaman tu.hihi..

Alhamdulillah setakat ni saya takde tinggal poser lagi..Harap2 dapat teruskan sampai Ramadhan terakhir..Pastu nak sambung poser nazar yg macam tak berkesudahan tu plak.hihi..

Apapon, saya nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN pda sahabat maya saya sekalian..

Sekejap je Ramadahan nak berlalu kan?Rindulah saya dengan suasana malam yang hening itu...

Selasa, 31 Ogos 2010

PERSIAPAN RAYA N..BABY...

Salam..

Lama sungguh tak nulih,ek?Takde kesempatan sebenarnya.Keje banyak (sebab tangguh2).Padan muka diriku. :p
Kalian dah buat persiapan raya?Baju raya udah?Kueh mueh udah? Tahun ni saya tak berbelanja besar pon. Alkisahnya baju Afiq masih banyak yg tak sempat pakai sebab besar sangat dulu.Jadi raya ni baru nak pakai.Bujang kurus saya itu memang banyak baju besar2 belaka.Baju saya tahun ni memula jahit, tetiba saya tak dapat menerima hakikat betapa gemuknya saya dalam baju tu, so saya pi beli yang siap punya. Yang dah jahit saya diam2 sorok bawah mesin jahit buat kain buruk dilain hari.kekeke..

Kueh pon saya tak beli banyak.Tahun lepas ratus2 jugaklah habis membeli kuih2 ni.Pastu tak lah sesedap mana. Ingatkan sedap sangat.Jadik tahun ni saya naked eh nekad buat kuih sendiri sebab Afiq dah besar walaupon perut maknya laaagilah besar .Jadi setakat ni saya berjaya lah buat biskut2 ni, walaupon taklah banyak..

1. Semperit (sedapnya lah saya rasa, siap dah abes saya melantak sebekas.hihi)
2. Sarang semut-koko (pon sedap, dahla senang gila nak buat)
3. Sarang semut-biasa
4. Cornflake madu
5. Biskut arab
6. Chocolate chip oatmeal(tak berapa sedap, nasib wat sikit!hihi)

And more to come.Hopefully dapatlah tambah lagi sebab jenisnya banyak tapi sumer sikit2 jer..saya je makan dah nak abes sebalang.kekeke..sume sebab tak mo kempunan time pantang nanti.hihi

Baju raya Afiq tahun ni agak sukses saya menjahitnya.Kemas lah berbanding tahun lepas yang macam aper kan.Maklumlah first time jahit baju lelaki.alasan sebenarnya..kiki .

Tapi En Suami punya baju fail..kalu lulus pon kire cukup makan jer..jahitan kemas dah, tapi saiz plak tak betol.Geram betul!.Harap2 tahun depan suksesslah.Sian lakiku baju raya sendat semacam jer.hihi..

Persiapan baby yang saya macam agak2 fenin..semalam pi lah tengok2 baju baby Afiq dolu.Ya Ampun...banyaknya bertaik lalat..teruknya lah saya ni..dah lah saya takde beli apa pon utk 2nd baby ni..yang sukses dah siap sarung tilam n bantal jer..adoilah..sory baby yer..nanti mak beli baju yang cantik punyer! bila dah besar sikit, ok?Masa kecik2 ni pakai jerlah baju abang mung yang dah ditelan zaman tu.hihi..

Alhamdulillah setakat ni saya takde tinggal poser lagi..Harap2 dapat teruskan sampai Ramadhan terakhir..Pastu nak sambung poser nazar yg macam tak berkesudahan tu plak.hihi..

Apapon, saya nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN pda sahabat maya saya sekalian..

Sekejap je Ramadahan nak berlalu kan?Rindulah saya dengan suasana malam yang hening itu...
 

kisahku Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Birthday Gift Idea